7 Aralık 2015 Pazartesi

OKUDUM #25: İstanbul Mayısta Bir Akşamdı / Selim İleri



selim ileri kitapları
Hepinize mutlu pazartesiler balintolar! Kitap kurdu bir insan olarak, her tarz kitaba bakmaya çalışırım.

Çok uzun zamanlar boyu romantik roman türlerinde okuyordum. Bi' sonra sıkılmaya başlamıştım. O sıra Sivas'ta yeni kütüphane açıldı ve bende oraya üye oldum. İLK KEZ :D

Oradan aldığım bu kapağıyla dikkatimi çeken bu deneme kitabını hem sıkıcı, hem öğretici buldum.!



ileri selim

Selim ileri, 66 yaşında bir yazar. Kalemi pek kuvvetli, hatta okurken zorlandım çok fazla. Okumaya çabaladım ama kitap ilerlemiyordu, yazarın kalemi çok ağırdı. Ve kitap cidden sıkıcıydı.. 

Ama kitabı elidmen bırakmadım ve okumaya devam ettim. En son geçen cuma kütüphanede akşamlayınca ancak bitirebildim :D 

Kitap cidden çok ağır bi kitap, çok zor ilerliyor ve çok zor anlaşılıyor. Bu açıdan Elif Şafak'a benzetmedim değil.. 


Kitabın arkasından anlayacağınız gibi, bu deneme kitabı İstanbul'un belleğinden işlenmiş.. 

Eski istanbulu anlatmış. Hatta baya eskiler. 1930'lar falan bile var.. 

İstanbul'un baya biyografik tarihini çıkarmış yazar. 

Kitap içeriği ise şöyle:





Eski bellekleri açığa çok güzel ve ayrıntılı bir şekilde çıkarmış. 304 sayfalık tam bir İstanbul portresi.

Ancak ya benim yaşıma uygun değilmiş kitap, ya da gerçekten çok ağır bir dile var. Oraısnı bilemeyeceğima ma cidden çok zor bitirdim ve kitap çok fazlasıyla zor okunuyor. 

Bu açıdan sevmedim. ayrıca İstanbul'u bu kadar ayrıntılı incelemiş olmasına karşın; ben bu kitaptan hiç bir şey anlayamadım doğru düzgün. 

Ne yazıkki pek beğenemediğim bir kitap oldu kendileri..

Bu kitabı bıraktıktan sonra Can Dündar'ın "Aşka Veda" adlı kitabını ödünç aldım kütüphaneden. Ve cidden çok hızlı ilerleyen, feci saran bir kitap. Seni Sana Senden daha iyi anlatmış Can Dündar.. 

Aşka Veda beni öyle etkiledi ki.. İleri ki yazılarımdan birinde Aşka Dair bir deneme yazısı yazmayı planlıyorum. Olursa bakalım :)

Değerlendirmemi okudğunuz için teşekkürler,xox.

İlginizi Çekebilir:

4 yorum:

  1. Başlarda dedim ki acaba İstanbul Mayısta Bir Akşamdı'yı alsam mı,sonra dedim ki ya ağır gelirse,köşede tozlanmasın.Şimdi diyorum ki,en kısa zamanda Aşka Veda'yı mı alsam:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben şöyle ikisi arasında bir kıyaslama yapsam kesinlikle Aşka Veda derdim :) Zatne kitabı bugün geldim bitti hemen :D Yakında videosunu da çekeceğim blog yazısını da yazacağım o zaman karar verirsiniz :)

      Sil
  2. Hem öğrencisin hem blog yazarısın hem instagram hem videolar yayınlıyorsun hem de kitap okuyorsun maşallah diyorum sana bir gün karşılaşırsak bana dokunda az enerjin geçsin :D

    YanıtlaSil