24 Mart 2016 Perşembe

K İ T A P : Çıplak ve Yalnız- Hamdi Koç

kitap


Yeniden merhabalar balintolar! bugün sizlere son bitirdiğim kitaptan bahsedeceğim. Adı başlıktan da anlayacağınız üzere "Çıplak ve Yalnız".



aslıhan murat

Çıplak ve Yalnız'ı kütüphaneden arka kapağına çarpılarak almıştım. Biraz kitabı kendime yakın hissetmemi sağladı nedense..

Kitaplarda büyük ihtimalle dikkat çekmek adına, arka kapağa not düşürülen "son sayfasına kadar bırakamayacağınız.." ibaresine düşerek aldım kitabı. 

Ama aslında tam olarak da elimden düşüremediğimi bir roman olmadı :D



Öncelikle kitabın arka kapağında yer alan özet, kitabın ilk yaprağından alınmış bir kısım. Ve belki de karakterimizi açıklayan bir ibare.

Kitaptaki karakter Mesut, hayatı boyunca ailesi tarafından üvey çocuk sıfatına maruz kalmış birisi. Yani, anne baba tarafından ilgisiz büyütülmüş, sürekli boşlanmış ve hiç akla gelmeyen bir insan.

Zaten arka kapakta da belirtildiği gibi ilk kez amcasının ölümünde akla gelen ilk isim olmuş. 

Biraz ağabeyine ilgi gösterilmiş. Ki birazcık içine çekti beni bu kurgusuyla. 

Kitabın kurgusu o kadar gerçekçi geliyor ki ben yaşanmış bir hikaye olduğundan şüpheliyim. 

Ayrıca gördüğüm kadarıyla kitap,  bazı kişilere ithaf edilmiş deniyor. Yalan haber olabilir tabii ki, ancak kitabı edinip okuduğunuzda daha iyi anlayacaksınız beni. Çok müthiş gerçekçi bir kurgu.



Kitabın görünüşü ve kalınlığının 480 sayfa küsür olmasına aldanıp sayfa sayısına bakmadım bile.

Sonuçta kitap 600 sayfa çıktı ve yazıları da büyük ihtimalle 13 punto kullanılmış. 

Biraz ilk başta zor ilerleyen bir roman hatta 300. sayfasına kadar zor ilerliyor. Ancak sabrederseniz sonra çok güzel açılıyor ve gerçekten elinizden bırakamıyorsunuz. 

Konuya geri dönersek;

Mesut'un memleketi Ünye'ye gidişinden olayların garipleşeceği belli oluyor. Birden evin önünde araba bekliyor falan. ilk sayfalarından biraz şaşırtıcı olabiliyor aslına bakılırsa. 

Kitabın ortaları ve sonlarına doğru serpiştirilen gerçek dışı olaylar sürükleyicilik sağlamış, arada beliren insan figürleri ve bolca sohbet içeren kurgu.. Kitabı gözünüzde çok kolay canlandırıyorsunuz.


Ama bilin ki.. 
Bu ölüm sırlarla dolu. Ailesı hakkında bir şey bilmeyen Mesut'un şaşkınlığını yaşacaksınız sizler de.. Sırlar, gizemler, gariplikler, arada kalmışlarla dolu olaylar gerçekleşiyor olacak..

Genel olarak kitabı böyle yorumlayabilirim, sadece fazla uygun olduğunu ve kitabın fiyatının her kesime hitap etmeyeceğini söylemeliyim. 

Okuduğum bir yorumcunun yoruma bizzat katılıyorum (ekşi sözlük'te olması gerekiyor yorumun) yazının küçüklüğü, fazlasıyla uzatılmış cümleler okuyucuyu yoruyor ve bir süre sonra cümle atlaya atlaya okuyorsunuz.


Bir sadeleştirme yapılabilirse 10 üzerinden 10 verilebilecek kalitede. 

Ancak yine de ne olursa olsun bu romanı Hayatımı değiştiren kitaplar listeme seve seve koyuyor olacağım..


Yazımı okuduğunuz için teşekkürler.

Görüşmek üzere balintolar,xox

İlginizi Çekebilir:

2 yorum:

  1. Bu kitap analizin beni etkiledi diyebilirim. Elbette kitap insan ruhusüzerinde derin bir iz bırakabilir. Benim aradığım yaraları kanatmak değil, yaralarımıza merhem olacak, bizi sarıp rarmalayacak ve şifa olacak bir titaptır. Nede olsa teski siyah beyaz türk filmlerinin sonu mutlu bitiyor. İnsanın aradığı umut değil midir!. Umudun özünde tayıdığı inanç değil midir!.. Çocukluğum ne kadar yokluk ve sıkıntılarla geçse de yine çocukluğumda kurduğum hayal sineması petrol lambasının bir odalı vemizin duvarına yansıttığı siyah beyez film gibidir.
    ...
    Aaaaa buraya tesadüfen geldim ben. Gitmeye de niyetim yok!...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay be! :) Yorumunuzdan öyle etkilendim ki anlatamam, beğenilmek gerçekten müthiş bir duyguymuş. Neden böyle oldu bilimyorum ama galiba bu sıralar okuduğum Mai ve Siyah'ın dili beni çokça etkiledi, diline aşık oldum kitabın..

      Kesinlikle dediklerinize katılıyorum nedense mutlu sonla biten kitaplar bana artık gerçek dışı gelmeye başladı. Hamdi Koç'u şans eseri buldum ve bırakmaya da niyetim yok :)

      Çok teşekkür ederim yorumunuz için az dans edip, geliyorum ben.

      Sil